• ראשי
  • טיפים לניהול עסקי יעיל

טיפים לניהול עסקי יעיל

ניהול עסקי יעיל מחייב את בעל העסק לוודא כי כל ההיבטים החשובים של העסק מנוהלים בקפידה ובאחריות. להלן מספר טיפים לניהול עסקי יעיל:


1. גייסו בחכמה עובדים לעסק – איכותו של העסק תלויה באיכות של עובדיו ובתרומתם לעסק. לכל תפקיד חפשו את האדם המתאים ביותר. נסו לחפש עובדים אינטליגנטים, בעלי יוזמה ויושרה. אל תזלזלו בתהליך האיתור והגיוס של העובדים. השקיעו בתהליך זה מאמצים בכדי למנוע מאוחר יותר תחלופת עובדים בעסק הכרוכה בעלויות גבוהות ומיותרות.

 

2. נהלו את עובדיכם בחוכמה – שתפו את העובדים במטרות העסק והגדירו לכל אחד מהם יעדים אישיים ברורים לביצוע. העניקו תמריצים לעובדים שיעמדו ביעדים שהוגדרו להם וספקו משוב שוטף על ביצועים כולל פרגון כשצריך.

 

3. למדו כיצד לנהל את העסק – קראו מדריכים ומאמרים באינטרנט, השתתפו בקורסים ייעודיים לניהול עסק והעסיקו יועצים שיוכלו ללמד אתכם כיצד ניתן לנהל את העסק ביעילות. בטווח הארוך השקעה בפעולות מהסוג הזה תתבטאנה בהגדלת הרווחים ובשיפור מצבו הפיננסי של העסק.

 

4. השכילו לצבור חיסכון כשאפשר ולייצר כרית ביטחון פיננסית – הכינו עצמכם גם לתקופות קשות בעסק על ידי בניית הון עצמי ויצירת חיסכון בתקופות הטובות. הון עצמי יסייע לעסק לצלוח גם תקופות עסקיות קשות.

 

5. גלו שמרנות בשלב התכנון – בעת הכנת תחזיות ותוכניות עבודה הביאו בחשבון את האפשרות כי ההוצאות בפועל תהיינה גבוהות ביחס לתכנון וההכנסות בפועל תהיינה נמוכות יותר. השאירו לעצמכם מרווחי ביטחון סבירים כך שתוכלו להמשיך לפעול גם במקרים בהם התחזיות אינן מתממשות בהתאם לתוכניות.

 

6. הקפידו על חיסכון מתמיד בהוצאות – בכל סעיף וסעיף מצאו דרכים בכדי לחסוך בהוצאות ככל שניתן. השוו מחירים, נהלו משא ומתן, התנהלו ביעילות, בטלו כפילויות ומנעו בזבוז מיותר בעסק. הוצאות ועלויות מיותרות או גבוהות מדי תפגענה ברווחיותו של העסק.

 

7. נהלו בקרה ומעקב אחר מחזור ההכנסות ושיעורי הרווחיות בעסק – הפיקו דוחות מידע מתאימים בעסק והסיקו מהם באופן שוטף את המסקנות העסקיות והניהוליות המתבקשות. מידע חשוב כגון שינויים בטעמי לקוחות, שינויים ברמת התחרות בענף והתייקרות עלויות דורש בדרך כלל תגובה מיידית של הנהלת העסק.

 

8. הימנעו מלעשות הכל בעצמכם – למדו להאציל סמכויות ולסמוך על עובדים ועל קבלני משנה אחראים ואמינים. כבעלי עסק אל תתפתו לעשות בעצמכם את הכל – תפסת מרובה לא תפסת. התמקדו בעיקר בניהול יעיל של העסק ונסו למנף את הנקודות בהם יש לכם יתרון יחסי על פני אחרים.

 

9. נהלו בקפידה את תזרים המזומנים – תזרים המזומנים הוא הדלק המניע את הפעילות העסקית. נהלו באופן שוטף ויעיל את תזרים המזומנים בעסק. בנו תחזית תזרים מזומנים, עקבו אחר כל התשלומים והתקבולים בפועל ונקטו בכל הצעדים הנדרשים בכדי להימנע ממשבר תזרימי.

 

10. התמקדו במה שאנשים מעוניינים לקנות ולא במה שאתם מעוניינים למכור – נסו לאתר מוצרים ושירותים העונים על צרכי הלקוחות ואשר קיים להם ביקוש ער והתמקדו בהם. נסו לאמץ את זווית הראייה של הלקוחות ולחשוב מה הם מבקשים וצריכים.11. אף פעם אל תזלזלו בשירות לקוחות – לקוח המקבל מענה הולם לפניותיו לאחר הרכישה עשוי להיות לקוח חוזר ואף לשמש כשגריר של העסק.

צריכים ייעוץ?
התקשרו
077-9971545