ייעוץ פיננסי לעסקים - מאמרים



  תזרים מזומנים - מדריך מעשי


כיצד ייעוץ פיננסי מגדיל את הרווחים בעסק


  מהו ייעוץ פיננסי לעסקים

 

ניהול עסקי - מדוע ואיך לנהל תקציב בעסק


 המחרה – כיצד לקבוע את מחיר המכירה

 

 יועץ פיננסי - כיצד בוחרים


  עקרון פארטו בניהול עסק

 

 חשיבותו של ייעוץ פיננסי

 

  תמחיר

 

  גבייה | גביית חובות

 

 חיסכון בהוצאות העסק


  תהליך הייעוץ הפיננסי


  כיצד להתמודד עם מחנק אשראי ולחץ בתזרים מזומנים


 שימור לקוחות


  אבחון עסקי

 

 גידור סיכונים במטבע חוץ


 ניתוח דוחות כספיים


 ניהול תקציב ובקרה


 אתרי כלכלה מומלצים - אתרים כלכליים מובילים


 ניהול הון חוזר


 ליווי עסקי


 הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים


  הערכת שווי

 

 בדיקת נאותות - דיו דיליג'נס


 עוסק מורשה או חברה


 טיפים חשובים לניהול פיננסי בעסק


 ייעוץ כלכלי


 ניהול עסק

 

 

הממשק הפיננסי בין העסק לכלכלת המשפחה


 אשראי חוץ בנקאי | הלוואה חוץ בנקאית


טיפים לניהול עסקי יעיל

 

 דוח רווח והפסד – מצגת להורדה


 הבראת חברות

 

 לכל המאמרים באתר >>


תמחור מוצר - תמחיר והמחרה של מוצרים ושירותים

תמחור מוצר

 

תמחור מוצר או שירות (המחרה) מהווה את אחת מההחלטות החשובות ביותר המתקבלות בעסק. לתמחור מוצר תהיה השפעה מהותית ביותר על רווחיותו של העסק ומצבו הפיננסי.

 

ההחלטות הכרוכות בתמחור מוצר שזורות יחד עם האסטרטגיה העסקית ועם היבטי תמחיר ותפעול. ניתוח מבנה העלויות בעסק מהווה נדבך חשוב אך לא בלעדי בקביעת מחירי המכירה האופטימאליים אשר יניבו את הרווח המקסימלי בטווח הארוך.

 

את ניתוח התמחיר יש לערוך עבור כל קבוצת מוצרים בעלי מאפיינים דומים ותוך הבחנה בין העלויות הישירות לבין העלויות העקיפות ובין העלויות המשתנות לבין העלויות הקבועות.

 

לא אחת מתברר כי עסקים רבים מוכרים ללא ידיעתם מוצרים במחירי הפסד וזאת מאחר שלא בוצעה העמסה מתאימה של חלק מהעלויות בייצור או ברכש. ניהול תמחיר יגלה לנו מהי העלות האמיתית של המוצר או השירות. עלות זו תשמש בדרך כלל כרף תחתון לקביעת מחיר המכירה של המוצר.

 

למותר לציין כי בתמחור מוצר (המחרה) יש להביא בחשבון שיקולים נוספים מעבר לשיקולי התמחיר ועלות המוצר. מטרת תמחור המוצר היא ברוב המקרים למקסם את רווחיות העסק בטווח הארוך. ההחלטה לגבי קביעת מחיר המכירה של המוצר כרוכה כמובן בשיקולים נוספים של היצע וביקוש, רמת התחרות בענף, מחירי המכירה של המתחרים, תנאי המכירה האחרים, נתח השוק הרצוי וכן הלאה. החלטות בנוגע לתמחור מוצר יש לקבל בכובד ראש ולאחר ניתוח יסודי ומעמיק.

 

לקריאה נוספת על התמחיר ועל ההמחרה וקביעת מחירי המכירה למוצרים ושירותים>>